۸ ترفند لوله کشی برای صاحب خانه ها که باید بداند در ادمه به این ۸ نکته خواهیم پرداخت با متخصصین لوله بازکنی تهران همراه باشید.

شاید از این موضوع اطلاع نداشته باشید ولی ۱۰ درصد خانه ها به دلیل نشتی های موجود در سیستم لوله کشیشان هزینه های اضافی را ماهانه پرداخت می کنند. در ادامه می خواهیم به شما نکاتی را بگوییم تا یاد بگیرید چگونه مشکلات ساده لوله کشی را خودتان برطرف کنید و در دراز مدت در هزینه و آب صرفه جویی کنید.

از ریختن زباله در اتصالات لوله کشی جلوگیری کنید

نباید زباله های قابل دفع رو در زهکش ها فاضلاب بریزید به عنوان مثال، از ریختن چربی ها و روغن ها باید اجتناب شود زیرا در لوله ها خنک می شوند و در دراز مدت موجب ایجاد انسداد می شود و هزینه های گزاف لوله بازکنی را در بر دارد.

 مکان شیر اصلی ساختمان را بیاموزید

در تمامی ساختمان ها یک شیر قطع کننده اصلی وجود دارد به شما توصیه می کنیم تمام اعضای خانواده از نحوه عملکرد و مکان آن مطلع باشند تا در مواقع اضطراری به سرعت آب را از منبع اصلی قطع کرده و از آسیب به اموالتان جلوگیری نمایید.

ناودان خود را تمیز کنید

تمیز نکردن منظم ناودان ها مخصوصا در مناظق پر باران یک اشتباه بزرگ است که امکان دارد  منجر به نشتی سقف خانه تان شود. ناودان های مسدود شده باعث ایجاد گودال های آب می شوند که به سقف شما نفوذ می کنند

چنین آسیب هایی موجب ایجاد هزینه های گزاف می گردد و همچنین ممکن است به سلامت تنفسی شما آسیب وارد گردد.

این نشت ها باعث ایجاد مشکلات قابل توجهی در قالب می شود که می تواند برای سلامت تنفسی شما بسیار بد باشد. نشتی در نهایت به سقف شما آسیب جدی وارد می کند که نیاز به تعویض دارد. حتماً ناودان های خود را به طور مرتب تمیز کنید تا مشکلی پیش نیاید.

مانع از یخ زدگی لوله های اب خود شوید.

لوله های آب در زمستان در دمای هوای منفی امکان ترکیدگی دارند بنابراین یخ زدگی لوله ها می تواند در املاکی که در زمستان استفاده نمی شود یک خطر جدی باشد. ضروری است که لوله های خود را به طور منظم بررسی کنید و به هر لوله ای که ممکن است خطر یخ زدگی داشته باشد با استفاده از روش های گفته در مقاله دیگر ما با عنوان جلوگیری از یخ زدگی لوله ها از آن محافظت کنید.

آبی که در لوله ها می ماند در هوای سرد منبسط شده و یخ می زند و سپس لوله می ترکد. وقتی ذوب می‌شود، نشت آزادانه آب در سرتاسر ملک جریان می‌یابد و خسارت زیادی به بار می‌آورد. لوله های خود را به طور منظم بررسی و از سالم بودن انها اطمینان حاصل کنید.

نحوه پاک کردن گرفتگی ها را بیاموزید

گرفتگی ها هر از گاهی در سینک، فاضلاب و توالت رخ می دهد که یکی از رایج ترین مشکلات لوله کشی می باشد شما می توانید بسیاری از آنها را به راحتی با ابزارها و دانش درست حذف کنید.

در ابتدا از یک مایع تمیز کننده فاضلاب استفاده کنید محلول های باز کننده فاضلاب می توانند بسیاری از انسدادهای ساده را هنگامی که برای چند ساعت در لوله ها جریان دارند از بین ببرند.

از نوار تفلون استفاده نمایید

اگر شیر آب دارید یا متوجه شدید که برخی از اتصالات لوله شما می‌چکد، معمولاً می‌توانید آن‌ها را با چند دور نوار تفلون تعمیر کنید. این نوار جادویی ضد آب و چسبنده است و روی اتصالات لوله می چسبد و نشتی را آب بندی می کند. معمولاً این یک راه حل موقتی است و اگر آب همچنان ظاهر می شود، باید از یک لوله کش حرفه ای مشاوره بگیرید.

هرگز نشت آب را نادیده نگیرید

نشتی اولین علامتی است که نشان می دهد در سیستم لوله کشی شما مشکلی پیش آمده است. هرگز نباید آنها را نادیده بگیرید زیرا می توانند نشانگر یک مشکل بزرگتر باشند.

ممکن است بتوانید برخی از نشتی ها را با ابزار و نوار به طور موقت متوقف کنید، اما اگر نشت مداوم بود، باید با یک لوله کش تماس بگیرید تا سیستم را بررسی کند. ممکن است مشکلی به مراتب بدتر در کمین دیوارها باشد که شما قادر به دیدن آن نباشید.

از سفت کردن بیش از حد خودداری کنید

اتصالات لوله با گذشت زمان شل می شوند و گاهی اوقات نیاز به سفت شدن دارند. یک اشتباه رایج که لوله کش های بی تجربه مرتکب می شوند، سفت کردن بیش از حد مفاصل است. این باعث آسیب به مفصل و در واقع ضعیف شدن آن به مرور زمان می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *